کولر گازی اسپلیت دیواری ایران رادیاتور

کولر گازی ایران رادیاتور ساخت کشور ایران است که یکی از برترین برندهای داخلی در زمینه تولید محصولات گرمایشی و سرمایشی می باشد که  از کیفیت بالا و طراحی مدرن بهره می‌برند.اسپلیت دیواری ایران رادیاتور  دارای دو بخش جدا از هم  که ، دستگاه داخلی (پنل )  می باشد و در داخل فضای نصب قرار می‌گیرد ودستگاه بیرونی شامل کمپرسور و کندانسور به بر روی دیوار بیرون و یا در تراس ساختمان نصب می‌شود.و عملکرد آن به این صورت می باشد  بخش تهویه مطبوع هوای گرم و نامطلوب فضا را ازبین برده  و دمای محیط را به درجه مطلوب و انتخابی شما که بوسیله کنترل به ترموستات فرمان داده اید برساند  مناسب برای متراژ های کوچک و محدود است که ویژگی منحصر بفرد آن این است که نیازی به نصب روی زمین برای کندانسور ندارد. کولرگازی را می توان  در منازل، دفاتر، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مکان ها  استفاده شود که با رنج ظرفیتی (Btu/h9000 تا Btu30000)  قابل استفاده هستند. 

انواع کولر گازی اسپلیت ایران رادیاتور

1.اسپلیت دیواری اینورتر سری Aایران رادیاتور

  •  از موتورهای اینورتر برای کنترل سرعت فن و فشار کمپرسور استفاده می‌کنند و باعث کاهش مصرف انرژی، صدای کمتر و عملکرد بهتر در  می‌شود.

  •  صرفه‌جویی در انرژی:  قادر است میزان مصرف انرژی خود را به طور خودکار تنظیم کند. که باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های برق شما می‌باشد.

  • کارکرد بی‌صدا: موتورهای Inverter  با سرعت متغیر عمل می‌کنند، که منجر به کاهش صدا و نویز کولر می‌شود. این امر به خصوص در محیط‌ هایی که نیاز به آرامش دارند، مثل اتاق خواب یا اتاق کار، بسیار حائز اهمیت است.

  • کارکرد بهتر و پایدار: امکان تنظیم پیوسته دمای خروجی را فراهم می‌کند.بعنی که کولر گازی می‌تواند سریعاً به دمای مطلوب برسد و مانع از تنش و نوسانات دمایی شود.

  •  کنترل هوشمند: برخی از کولرهای گازی اینورتریا اسپلیت دیواری دارای قابلیت‌های هوشمندی مانند کنترل از راه دور، زمانبندی خاموشی و تنظیمات چندگانه هستند. این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند تا کولر گازی را به طور موثرتر و هوشمندانه‌تر مدیریت کنید.

2.کولرهای اسپلیت تروپیکال T3 روتاری ایران رادیاتور

  • مهمترین ویژگی‌های کولرگازی تروپیکال کارایی بالا در دماهای بالا، مقاومت در برابر رطوبت، صرفه‌جویی در انرژی و تهویه مطبوع کار است. با این ویژگی‌ها، کولرگازی تروپیکال اسپلیت مخصوص مناطق گرمسیر می‌تواند برای خنک کردن هوا در شرایط آب و هوایی گرمسیری بسیار مناسب و کارآمد باشد.

  •  کارکرد ON/OFF-T3:  برای استفاده در مناطقی با آب و هوای گرمسیری طراحی شده است. این کولرها دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌هایی هستند که برای عملکرد بهینه در شرایط آب و هوای گرم و مرطوب مناسب است.این نوع کولرها با استفاده از قطعات و مواد با کیفیت و همچنین طراحی مناسب قادر است در شرایط آب و هوایی با دمای بالا و رطوبت بالا معمولاً بیش از 30 درجه سانتیگراد را کاملا خنک و تهویه یی بسیار مطبوع انجام دهد.

  • مقاومت در برابر رطوبت: مناطق گرمسیری معمولاً با رطوبت بالا همراه هستند. کولرگازی تروپیکال  با طراحی که در مقاومت بالا در برابر رطوبت را دارند، به خوبی در این مناطق عملکرد می‌کند. این کولرها از مواد ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌کنند تا به دلیل رطوبت بالا در منطقه، مشکل ایجاد نشود.

  • صرفه‌جویی در انرژی: اسپلیت های تروپیکال  مخصوص مناطق گرمسیر معمولاً دارای ویژگی‌های صرفه‌جویی در انرژی است. این کولرها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های مدیریت انرژی مانند Inverter، مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

3.کولرهای اسپلیت معتدل T1 روتاری ایران رادیاتور

  • این کولرها دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌هایی هستند که برای استفاده در مناطقی با آب و هوای معتدل طراحی شده است.ویژگی‌های کولرگازی ON/OFFمخصوص مناطق معتدل عبارتند از:
  • کارایی بالا در دماهای معتدل:   در دماهای معتدل، معمولاً در حدود 20-30 درجه سانتیگراد، عملکرد بهتری خواهد داشت و با استفاده از قطعات و مواد با کیفیت و همچنین طراحی مناسب، توانایی خنک کردن هوا را در شرایط آب و هوای معتدل حفظ می‌کنند.

  • مصرف انرژی بهینه:  دارای ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. این کولرها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های مدیریت انرژی، مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش دهند و کارایی بهتری داشته باشند.

  •  کنترل راحت:  دارای سیستم کنترل آسان و استفاده آسان است. این کولرها معمولاً با ریموت کنترل عملکرد می‌کنند و کاربران قادر به تنظیم دما و سرعت باد بر اساس نیازهای خود هستند.

  • از طرفی، مهم است بدانید که کولرگازی ON/OFF مناسب برای مناطق معتدل است و ممکن است در مناطق با تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد کارایی کمتری داشته باشد. در صورتی که در منطقه‌ای با شرایط آب و هوایی شدیدتر زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به سیستم تهویه مطبوع قدرتمند‌تری مانند کولرگازی Inverter باشد. در هر صورت، مشاوره با یک تکنسین حرفه‌ای در زمینه سیستم‌های تهویه مطبوع می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

4.کولرهای اسپلیت تروپیکال T3 اسکرال ایران رادیاتور

موتور اسکرال یک نوع موتور الکتریکی است که برای تهیه توان مکانیکی در کمپرسورهای کولرهای اسپلیت استفاده می‌شود.کمپرسورهای اسکرال شامل دو صفحه متحرک (معروف به صفحه اسکرال) و یک صفحه ثابت است. این دو صفحه با یکدیگر تعامل پیدا کرده و جریان هوا را در داخل کمپرسور فشرده می‌کنند. موتور اسکرال با چرخش صفحه متحرک، جریان هوا را فشرده می‌کند و اجزای متحرک آن باعث ایجاد فشار بیشتر در سیستم می‌شوند.

کولرهای اسپلیت تروپیکال T3 اسکرال ایران رادیاتور از ویژگی‌ها و مزایایی مانند :

1.کارکرد صامت و صداکمتر,کاهش نویز نسبت به برخی سایر نوع کمپرسورها.

2.کارایی بالا در سرمایش و گرمایش

3.صرفه‌جویی در مصرف انرژی.

4.عمر طولانی و عملکرد پایدار برای موتورها

5. طراحی جمع و جور برخوردارند.

 

به عنوان یک توصیه، قبل از خرید و نصب کولر گازی اینورتر گرین اسپلیت دیواری، بهتر است از طریق یک تکنسین مجرب و صاحب تجربه انجام شود.

 

مصرف برق کولر گازی دیواری اسپلیت ایران رادیاتور به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله قدرت خنک‌کنندگی، ظرفیت کولینگ، سایز و مدل دستگاه، تنظیمات عملکرد و شرایط محیطی. همچنین، استانداردهای انرژی مصرفی میتواند بین مدل‌ها متفاوت باشد.  و مدل های T3 نسبت به مدل های T1 مصرف بیشتری دارد و مدل های اینورتر بسیار کم مصرف و دارای گرید مصرف انرژی +A میباشد و اگر عوامل مهم ( ظرفیت – ابعاد – نوع کاربری ) در هنگام خرید رعایت شود (مشاوره رایگان با کارشناس امین تهویه رابین ) قطعا بالاترین بازخورد و پایین ترین مصرف برق را به همراه خواهید داشت.

قیمت کولر گازی اسپلیت ایران رادیاتور

قیمتی مقرون به صرفه با توجه به رعایت بالا بودن کیفیت و استاندارهای قطعات فنی روز دنیا و از پرفروش ترین اسپلیت های بازار میباشد.

 

انتخاب محل نصب – بخش داخلی دستگاه

  •  بخش داخلی را روی دیواری محکم نصب کنید تا از لرزش دستگاه جلوگیری کنید .

  • ورودی و خروجی هوای یونیت داخلی نباید با مانع رو به رو شوند ، هوا باید بتواند در کل اتاق پخش شود .

  •  دستگاه را نزدیک منبع گرما ، بخار یا گاز قابل اشتعال قرار ندهید .

  •  دستگاه را نزدیک یک پریز برق یا مدار خصوصی نصب کنید .

  • دستگاه را در معرض نور مستقیم خورشید نصب نکنید .

  •  محلی را انتخاب کنید که آب کندانسور به راحتی تخلیه شود و اتصال به بخش خارجی دستگاه آسان انجام شود .

  • عملکرد دستگاه را مرتبا بررسی کنید و فضای لازم مطابق شکل را در نظر بگیرید .

  • مکانی را انتخاب کنید که فیلتر به راحتی قابل تعویض باشد .

انتخاب محل نصب – بخش بیرونی دستگاه

  • بخش بیرونی دستگاه را نزدیک منابع گرمایی ، بخار یا گاز قابل اشتعال نصب نکنید .

  • دستگاه را در مکان هایی که باد شدید یا گرد و غبار وجود دارد ، نصب نکنید .

  • دستگاه را در محل گذر افراد نصب نکنید ، مکانی را برای نصب انتخاب کنید که تخلیه هوا و صدای کار دستگاه موجب آزار همسایگان نشود .

  • از نصب دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.(در صورت ضرورت از یک محافظ استفاده کنید که بر سر راه جریان هوا مانع ایجاد نکند.)

  • فضاهای مشخص شده در تصویر را برای گردش آزادانه هوا انتخاب کنید .

  •  قسمت بیرونی دستگاه را در مکانی امن و محکم نصب کنید .

  • اگر بخش بیرونی در معرض لرزش است ، واشرهای لاستیکی را در پایه دستگاه نصب کنید .

تذکر: نصب دستگاه باید تنها توسط متخصصین مربوطه انجام شود.خریدار باید از نصب آن توسط افراد غیرمتخصص جلوگیری کند.

 

مزایای ویژه کولر گازی اسپلیت ایران رادیاتور

کولر گازی دیواری اسپلیت گرین دارای مزایای ویژه‌ای است که می‌تواند به شما ارزش افزوده و راحتی بیشتری در تهویه مطبوع فضاهای داخلی ارائه دهد. برخی از مزایای ویژه آن عبارتند از:

1. نصب آسان: به راحتی در دیوار نصب می‌شود و نیازی به سیستم داکت و نصب مرکزی ندارد. این نوع نصب ساده در نتیجه زمان و هزینه نصب را کاهش می‌دهد.

2. صرفه‌جویی در فضا: کولر گازی دیواری اسپلیت گرین، بخش خارجی (کمپرسور و کندانسور) را در فضای باز نصب می‌کند. این باعث می‌شود که فضای داخلی کاملاً آزاد باقی بماند و صرفه‌جویی در فضا را فراهم کند.

3. عملکرد بی‌صدا: بخش خارجی که منبع صدا است، در فضای باز نصب شده و صداهای آن به طور محسوسی در داخل فضا قابل تشخیص نیست.

4. کنترل دقیق دما: با استفاده از کنترل دقیق دما و تنظیمات مختلف کولر گازی اسپلیت گرین، می‌توانید دمای دلخواه خود را تنظیم کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد دمای مطبوع در فصل‌های مختلف سال را به طور دقیق کنترل کنید.

5. کارایی انرژی:  دارای تکنولوژی‌های پیشرفته انرژی‌پذیری است که کارایی انرژی بالا و مصرف برق کمتری را ارائه می‌دهد. این باعث می‌شود مصرف انرژی کاهش یابد و در نتیجه قراردادن بار کمتری بر روی سیستم برق خانه و محیط زیست داشته باشد.

6. کنترل هوای داخلی:  مجهز به فیلترهای هوای قابل تعویض است که قادر به جذب ذرات معلق در هوا می‌باشد. این فیلترها باعث تصفیه هوای داخلی شده و کیفیت هوای داخلی را بهبود می‌بخشند.

نگهداری و نظافت
برای اینکه سیستم تهویه مطبوع  شما به طور موثر کار کند و عمر آن طولانی شود، باید تمیز و نگهداری شود. عدم مراقبت از آن منجر به افزایش قبض برق می شود و حتی می تواند خطراتی برای سلامتی خانواده شما ایجاد کند. بسیاری از مردم نمی دانند که تهویه مطبوع اگر به درستی نگهداری نشود می تواند باعث گسترش باکتری ها و بیماری ها شود.

یک کولر گازی  باید هر ساله توسط یک متخصص بازرسی شود. آنها می توانند سیستم را بررسی کنند تا ببینند که آیا به طور موثر کار می کند و آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر. فیلترها باید حداقل دو بار در سال تعویض شوند تا مطمئن شوید که زباله ها به درستی جمع می شوند. همچنین باید به طور منظم خود چک کنید تا مطمئن شوید که سیستم به خوبی کار می کند. اگر متوجه صداهای عجیب و غریب شدید یا احساس کردید که به درستی کار نمی کند، توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا سیستم را بررسی کند.

در حالی که بسیاری از سیستم‌های اسپلیت خود را حفظ می‌کنند، بهترین کار این است که مرتباً یک متخصص را برای بازرسی آنها بیاورید. آنها قادر خواهند بود چیزهایی را انتخاب کنند که یک صاحب خانه معمولی هرگز آن را انجام نمی دهد، مشکلات را قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه حل کند و همچنین مطمئن شود که واحد شما در اوج عملکرد کار می کند. در سیستم های اسپلیت نیز باید فیلترها را به طور مرتب تمیز کنند. واحدها و کویل ها نیز باید به طور منظم تمیز شوند تا مطمئن شوید که سیستم به طور موثر کار می کند.

مراحل و پروسه سرویس و نگه داری 

شست و شوی قطعات 

  1. شست و شوی فین های یونیت داخلی 

  2. شست و شوی  فین های کندانسور ( یونیت خارجی )

  3. شست و شوی  فن کندانسور

  4. شستشو و تمیز کردن اتاقک داخلی

    بررسی میزان مبرد تنظیم و شارژ کردن گاز دستگاه : 

    برخی مواقع علت عدم کارایی مناسب داکت اسپلیت، نبود یا کمبود گاز در آن می باشد که در این صورت باید هرچه زودتر اقدام به شارژ گاز دستگاه کرد. مورد دیگری که دستگاه نیاز به شارژ گاز دارد، زمانی است که دستگاه تازه خریداری شده و برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد.

    بنابراین با توجه به اهمیت زیادی که این موضوع دارد، عدم توجه به میزان شارژ و زمان مناسبِ آن می تواند اختلالات جدی ای را برای دستگاه ببار بیاورد که از جمله آن اختلالات می توان به یخ زدن پنل، کاهش سرما دهی، ایجاد سروصدا، افت عملکرد کمپرسور یا سوختن آن و … اشاره کرد. بنابراین تنظیم یا شارژ کردن گاز  اسپلیت یک کار کاملاً تخصصی می باشد که تنها توسط یک سرویس کار مجرب انجام می شود و هزینه شارژ گاز  اسپلیت هم بستگی به اندازه گازی که به دستگاه زده می شود دارد.

    به هر ترتیب قبل از شارژ گاز  اسپلیت، باید هر دو شیر یونیت خارجی بسته شود. این دو شیر فلکه، در قسمت پایینیِ یونیت خارجی وجود دارند که یکی برای تامین گاز فشرده از یونیت خارجی به یونیت داخلی و دیگری برای دریافت گاز برگشتی از یونیت داخلی می باشد. هنگام شارژ گاز نیز هر دو سوپاپ به آرامی باز می شوند تا با این کار مبرد در تمام سیستم دستگاه از جمله یونیت داخلی، خارجی و لوله مبرد توزیع شود.

    بررسی و عیب یابی قسمت های مختلف دستگاه

     بررسی قسمت های مختلف دستگاه به منظور عیب یابی می باشد که این کار نیازمند دانش فنی و تخصص در این زمینه می باشد و هر فردی قادر به انجامش نیست. و الزاما با تکنسین های فوق متخصص کارشناسان امین تهویه رابین تماس بگیرید.

    • تعویض قطعات فرسوده

    • گردگیری دمپرهای هوادهی داخلی

    • انتخاب کنترل مناسب برای تامین برق

    • بررسی و چک کردن عملکرد دستگاه، 

    • کندانسور دستگاه سالیانه باید چند مرتبه به صورت دوره ای سرویس شوند

    • نصب کندانسور دستگاه در محیط باز و رو به باد مستقیم  و دور از تابش نور خورشید

    • نصب سایه بان برای یونیت خارجی برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب

هم چنین تمامی مدل های کولر گازی اسپلیت ایران رادیاتور دارای 5 سال گارانتی کمپرسور، 18 ماه قطعات همراه با نصب رایگان  شرکت ایران رادیاتور و 10 سال خدمات پس از فروش  شرکت امین

تهویه رابین میباشد.

خرید اقساطی کولر گازی ایران رادیاتور  

برای اطلاع کامل از شرایط و درصد تخفیف ها با کارشناسان امین تهویه رابین تماس  بگیرید.

نکات خرید اسپلیت (راهنمایی خرید یک کولر گازی خوب)

1. نیازهای حرارتی: قبل از خرید، نیازهای حرارتی فضایی که قصد دارید کولر گازی را در آن نصب کنید را بررسی کنید. اندازه فضا، میزان عایق‌بندی، تعداد افراد و تجهیزات موجود در فضا، تعیین کننده ظرفیت مورد نیاز کولر گازی هستند.

2. کارایی انرژی: به دنبال کولر گازی اسپلیت با کارایی انرژی بالا باشید. این اطلاعات معمولاً در برچسب محصول با مشخصات SEER (ضریب کارایی انرژی فصلی) و EER (ضریب کارایی انرژی) قابل مشاهده است. برچسب‌های با عدد بالاتر به معنای کارایی بالاتر هستند.

3. برند معتبر: انتخاب کولر گازی از برند‌های معتبر و معروف به شما ضمانت می‌دهد که شما از یک محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش قابل اعتماد بهره‌مند شوید. بررسی نظرات مشتریان و مراجعه به فروشگاه‌های معتبر این امر را آسان‌تر می‌کند.

4. سیستم فیلتراسیون هوا: برخی از کولرهای گازی اسپلیت دارای سیستم‌های فیلتراسیون هوا هستند که قادر به جذب ذرات معلق در هوا (مانند گرد و غبار، آلرژن‌ها و باکتری‌ها) هستند. این سیستم‌ها بهبود کیفیت هوای داخلی را فراهم می‌کنند.

5. سطح نویز: برخی از کولرهای گازی اسپلیت بسیار ساکت عمل می‌کنند و سطح نویز تولید شده توسط آن‌ها کم است. بررسی سطح صدا در حالت عادی و حالت بالا (اینورتر) می‌تواند در انتخاب مناسب کمک کند.

6. قابلیت‌های اضافی: برخی از کولرهای گازی اسپلیت دارای ویژگی‌های اضافی مانند کنترل از راه دور، تایمر، حالت خواب، حالت آرامش و غیره هستند. این قابلیت‌ها می‌توانند تجربه استفاده شما را بهبود بخشند.

7. خدمات پس از فروش: مطمئن شوید که برند انتخابی امکانات خدمات پس از فروش قوی دارد. این شامل گارانتی محصول، خدمات تعمیر و نگهداری، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی می‌شود. اطمینان حاصل کنید که شرکت تولید کننده یا فروشنده قادر به ارائه خدمات پس از فروش قوی است.

8. هزینه: قیمت کولر گازی اسپلیت معمولاً بر اساس ظرفیت، برند، کارایی انرژی و امکانات اضافی متفاوت است. بررسی قیمت‌ها در بازار و مقایسه آنها با ویژگی‌ها و کیفیت محصولات به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشید.

9. نصب و نگهداری: مطمئن شوید که فرآیند نصب و نگهداری کولر گازی به راحتی قابل انجام است و نیازی به تغییرات ساختاری یا تاسیساتی گسترده ندارد. همچنین، بررسی نیاز به تعویض فیلترها و تمیز کردن دستگاه به راحتی در دسترس است.

10. محل نصب: قبل از خرید، مطمئن شوید که محل مناسبی برای نصب کولر گازی در فضای مورد نظر وجود دارد. فضای کافی برای نصب دستگاه داشته باشید و خروجی هوا برای تهویه مناسب فضا از طریق لوله‌ها و واحدهای داخلی فراهم شود.

و نکات دیگر از جمله 

  •  اقلیم آب و هوایی محل زندگی ( نصب دستگاه )

  •  تعیین ظرفیت و تعداد اسپلیت های لازم

  • انتخاب یک کمپرسور متناسب 

  • اینورتر با معمولی 

  • قدرت پرتاب باد 

 

از طرفی، قبل از خرید همیشه توصیه می‌شود تحقیقات خود را انجام دهید و با فروشندگان مختلف مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید.

با توجه به متراژ محل نصب و فاکتور های مهم در تعیین ظرفیت تعداد اسپلیت ها مشخص میشود .

عوامل موثر در تعیین ظرفیت : 

  • مساحت فضای موردنظر

  • نوع آب‌وهوای منطقه

  • موقعیت ساختمان در بین طبقات آپارتمان

  • موقعیت جغرافیایی ساختمان (شمالی یا جنوبی)

  • موقعیت آشپزخانه و اجاق‌گاز

  • تعداد در و پنجره‌ها

  • وضعیت عایق حرارتی ساختمان

  • تعداد اعضای داخل ساختمان

  • نوع کاربری ساختمان (مسکونی-تجاری-عمومی)

ظرفیت کولر گازی

با کارشناسان ما رایگان مشاوره کنید

قبل از انجام هرکاری با متخصص همون حرفه به صورت کاملا رایگان صحبت کنید و از راهنمایی های اون کمک بگیرید.

خدمات ویژه شرکت امین تهویه رابین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *