کویل آبگرم چیست؟

کویل داکت اسپلیت از سیستم‌های تامین‌ کننده سرمایش و گرمایش می‌باشد که برای کاهش هزینه های مصرف برق داکت اسپلیت در فصل سرد و تامین هوای گرم، کویل ابگرم داکت اسپلیت تولید شد تا به جای استفاده از انرژی برق از گاز استفاده کند

کویل آبگرم «hot water coil» همانطور که از اسمش پیداست (کویل به انگلیسی یعنی مارپیچ) دستگاهی با لوله های مارپیچ از جنس مس می باشد که با گردش آب گرم درون این لوله ها، می تواند هوایی که از بین آن عبور می کند را گرم کند. لوله های مسی این مبدل حرارتی، به صورت دو ردیفه و سه ردیفه طراحی شده که قطر این لوله ‌های دو ردیفه ۲/۱ اینچ و در حالت سه ردیفه ۸/۳ اینچ می باشد.

این لوله‌ های مسی را پَره هایی (که به فین‌ معروف است) از جنس مس یا آلومینیوم پوشانده است که ضخامت این فین ‌ها نیز در حدود ۱۵۰ میکرون است. از طرفی ابعاد کویل آب گرم برای برندها و ظرفیت های مختلف نیز متغیر است، به این صورت که شرکت های زیاد داخلی و خارجی کویل آبگرم را در انواع مختلف تولید می کنند.

کویل گرمایشی یا همان آبگرم، در کاهش هزینه ‌های انرژی بسیار معروف و شاخص می باشد به طوری که از آنها علاوه بر داکت اسپلیت، در هواسازها، ایرواشر، فن کویل و سایر تجهیزات تهویه مطبوع بکارگیری می شود اما غالباً در سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت کارایی دارد.

بنابراین کویل آب گرم قابلیت نصب بر روی یونیت داخلی داکت اسپلیت را دارد که این نوع داکت اسپلیت با کویل آبگرم باعث  میشود که سیستم گرمایشیِ بسیار عالی عمل کند و فضای داخلی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری را گرم نماید

ساختمان کویل آبگرم چگونه است و چگونه کار می کند؟

داکت اسپلیت ساختار پیچیده ای ندارد و از دو قسمت کندانسور و کولر تشکیل شده است. تهویه مطبوع واحد داخلی کانال اسپلیت را تشکیل می دهد. داخل این قسمت از داکت اسپلیت سینی تخلیه، دینام، پروانه و گاهی اواپراتور وجود دارد. کار کولر گازی در اینجا تامین باد است تولید باد سرد یا گرم (هر کدام مانند کویل یا اواپراتور)، رطوبت زدایی هوا و غیره. کولر گازی معمولاً در داخل سقف نصب می شود. داکت ها می توانند کولر گازی را به سایر قسمت های ساختمان که اتاق ها و قسمت های تبادل هوا هستند، متصل کنند. بخش کندانسور واحد بیرونی آن است و معمولاً از دینام، فن، موتور و سایر تجهیزات ساخته می شود. قسمت اصلی کار تنظیم دما توسط داکت اسپلیت روی شانه کمپرسور است. این قطعات کمپرسور را قادر می سازند تا گاز مبرد را به کولر گازی منتقل کند. مبرد مورد استفاده در داکت اسپلیت گاز فریون می باشد.اجزای داکت اسپلیت

چرخه سرمایش و گرمایش
سیکل خنک کاری به این صورت است که در قسمت کندانسور، گاز مبرد به وسیله لوله های مسی خنک شده و به سمت شیر ​​انبساط هدایت می شود. سپس برای جذب گرمای محیط آماده می شود و به دستگاه تهویه مطبوع منتقل می شود. در یک تهویه مطبوع یا واحد داخلی، گرمای هوا توسط یک مبرد گاز گرفته شده و محیط خنک می شود. این هوای خنک توسط فناوری داخل یونیت داخلی به کانال های انشعاب که مسیر حرکت هوا هستند منتقل می شود. این کانال ها وظیفه ارسال هوای خنک را از طریق دریچه ها به فضای اتاق مورد نظر دارند.

عملکرد خنک کننده داکت اسپلیت همانند اسپلیت یا کولر گازی است اما اثر گرمایشی آن به روش دیگری انجام می شود. به این ترتیب که مبرد گازی این بار در کندانسور گرم می شود و مانند سیکل قبل از طریق لوله های مسی به یونیت داخلی و کویل های موجود در آن هدایت می شود و هوایی که از محیط اتاق وارد یونیت داخلی می شود را گرم می کند. . این هوا که قبلاً پردازش شده و دما افزایش یافته است از طریق کانال و فن به اتاق باز می گردد.

 

مصرف برق کویل آبگرم

کویل آبگرم داکت اسپلیت برای استفاده از گرمایش دستگاه با آبگرم تامین شده توسط پکیج دیواری یا موتورخانه به کار برده میشود.

این محصول یک سیستم ابداعی در کشور ایران و کشورهایی است که هزینه سوخت های فسیلی (گاز) نسبت به برق کمتر بوده، بهمین دلیل گرمایش از این طریق مقرون بصرفه تر از سیستم کمپرسور می باشد.

قابلیت ها و مزایای کویل آبگرم
  • ابعاد کوچک و وزن کم

  • مکان تهویه چندین فضا با یک دستگاه

  • بصرفه تر از گرمایش به وسیله کمپرسور

  • توانایی کارکرد با موتورخانه و پکیج دیواری

  • نصب اسان در ورودی یا خروجی یونیت داخلی

  • قابلیت اتصال به کویل آب گرم جهت تامین گرمایش

  • قابلیت نصب برای سقف کاذب و عدم اشغال فضای کف

  • صرفه جویی در مصرف برق داکت اسپلیت جهت گرمایش

  • سطح صدای بسیار کم به دلیل استفاده از فن های پلاستیکی

  • مصرف سوخت فسیلی (گاز) به جای مصرف برق برای فعالیت

قیمت کویل آبگرم داکت اسپلیت

قیمت کویل آبگرم داکت اسپلیت

با توجه به برند و نوع ظرفیت قیمت ها متفاوت میباشد و شرکت امین تهویه رابین با پایین ترین قیمت روز بازار و بصورت رقابتی عرضه می نمایند برای اطلاع از قیمت ها و درصد تخفیف ها و نحوه نصب آن با شماره های زیر تماس بگیرید. 09123968203-09333685293 

گارانتی کویل آبگرم

 گارانتی کویل آبگرم دارای ضمانت به مدت 24 ماه ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش شرکت امین تهویه رابین میباشد.