عیب های رایج کولرهای گازی و داکت اسپلیت


   چرا کولر گازی روشن نمیشود؟

  • خرابی ریموت کنترل کولر گازی(باید زمانی که ریموت دستکاری میشود و آنرا جلوی دوربین گوشی میگیریم چشمک بزند)
  • برق شهر را از لحاظ قطع و وصل بودن با فاز متر یا ولتمتر چک نمایید(باید ۲۲۰ ولت باشد)
  • از سالم بودن سیم اطمینان حاصل نمایید(اهم متر را روی بیزر گذاشته و سیم را از لحاظ سالمی تست نمایید)
  • فیوز مینیاتوری کولر گازی را چک کنید(با بیزر فیوز باید در حالت وصل صدا بدهد)
  • بررسی وصل بودن سیم به ترمینال کولر(با پیچ گوشتی اتصال ها را محکم کنید)
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

    چرا کندانسور(یونیت بیرونی) روشن نمیشود؟

  • کابل رابط از یونیت داخلی به یونیت خارجی قطعی دارد(با بیزر چک شود)
  • سر سیم ها درست به ترمینال اتصال ندارند(با پیچ گوشتی اتصال را برقرار کنید)
  • کنتاکتور یا رله داخل کندانسور را تست کنید(باید مولتی متر را در حالت اهم بذارید بوبین تست شود و بیزر کلید آن نیز چک شود)
  • خازن های روغنی را چک کنید(ابتدا با پیچ گوشتی خازن را دشارژ کنید و بعد با خازن سنج تست کنید)
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

    چراکولر گازی یا داکت اسپلیت یا چیلر سرما ندارد؟

  • کمبود گاز دستگاه را با گیج چک کنید(گازR22 باید ۵۵ الی ۷۰ PSI بوده و R410 باید ۱۰۰ الی ۱۱۰ PSI باشد دقت کنید قبل از شارژ گاز نشتی را پیدا کنید)
  • کثیفی فیلتر اواپراتور بررسی شود(باید فیلتر را بشورید)
  • سنسورهای پایپینگ یا لوله ای و سنسور محیط تست شود(با اهم متر بین ۵ تا ۱۰ کیلو اهم داشته باشند که با حرارت باید اهم کم شود)
  • عیب ممکن است از ناحیه کندانسور باشد که در گام های بعدی به عیب های کندانسور میرسیم
  • کثیفی لوله های اواپراتور و کندانسور و رفت و برگشت(باید داخل لوله ها با توزن شسته شود)
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

      چراکمپرسور روشن نمیشود؟

  • سیم رابط را چک کنید
  • اتصالات کمپرسور را بررسی کنید
  • خازن روغنی کمپرسور را تست کنید
  • رله یا کنتاکتور را تست کنید
  • خود کمپرسور را تست کنید(با اهم متر اول تست بیزر با بدنه و بیزر برای تست اورلود و بعد اهم C,R,S گیری را انجام دهید)
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

     چرا فن روشن نمیشود؟

  • سیم رابط را چک کنید
  • اتصالات فن را بررسی کنید
  • خازن فن را تست کنید
  • خود فن را تست کنید(با بیزر تست اتصال بدنه و بعد با اهم متر تست C,R,S)
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

 

    چرا کمپرسور صدا میدهد یا میلرزد؟

  • تراز نبودن کندانسور(با تراز یا یک لیوان آب نصفه هم میتوانید تراز کنید)
  • نداشتن لرزه گیر در زیر کمپرسور
  • برخورد بدنه کولر به کمپرسور(باید تمام اتصالات بدنه را به خوبی سفت ببندیم)
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

     چرا کندانسور صدامیدهد؟

  • تمام عیب قبلی میتواند باشد
  • پروانه فن کندانسور به احتمال زیاد شکسته است
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

    چرا لوله رفت (کوچک) کولر گازی یخ میزند؟

  • کمبود گاز کولر(باید با گیج دو قلو چک شود)
  • کثیفی داخل لوله های اواپراتور
  • کثیفی داخل لوله مویی(دقت کنید لوله مویی باید در هنگام شستشو ابتدای شستشو قرار بگیرد وگرنه در لوله مویی گرفتگی ایجاد میشود)
  • کثیفی داخل لوله کوچک
  • دوپهن شدگی لوله کوچک

      چرا لوله برگشت (بزرگ) کولر گازی یخ میزند؟

  • زیاد بودن گاز
  • کثیفی داخلی لوله های کندانسور
  • کثیفی داخل لوله بزرگ
  • دوپهن شدگی لوله بزرگ
  • در انتها عیب اگر پیدا نشد عیب یابی را به متخصصین امین تهویه رابین ارجاع دهید.

      چرا اواپراتور یا پنل داخلی یخ میزند؟

  • کثیفی داخلی لوله های اواپراتور
  • کم یا زیاد بودن گاز(بله هر دو حالت ممکن است باشد)
  • خرابی سنسور پایپینگ
  • کثیفی داخلی لوله های رفت و برگشت
  • دوپهن شدگی لوله های رفت و برگشت

     وقتی اواپراتور یا یونیت داخلی پرتاب آب داشته باشد چکار باید بکنیم؟

  • گرفتگی درین (باید از باز بودن درین اطمینان حاصل کنیم)

     چرا کمپرسور بعد از دقایقی کار کردن قطع میکنه اصطلاحا گفته میشه:زیر بار میخوابه

  • کثیفی لوله های سیکل کلی کولر گازی
  • بسته یا نیمه باز بودن شیر های کندانسور
  • خرابی خازن کمپرسور
  • حساس شدن اورلود که کاریش نمیشه کرد باید کمپرسور عوض شود برای تعمیر کمپرسور آن را به متخصصان امین تهویه رابین بسپارید.
  • گرمای زیاد محیط(که باید در اینطور مواقع حتما از سایه بان برای کندانسور استفاده کنید )
  • قرار گرفتن مانع جلوی فن کندانسور(باید جلوی فن حداقل ۲ متر فضای باز برای پرتاب گرمای کندانسور تعبیه کنیم)
  • خرابی فن کندانسور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *